Taxiutbildning digtialt via Zoom

Tillgängliga tider för digitala taxiutbildningar

(Klicka på tiden du vill boka)

Taxiutbildning digitalt i Sverige - Taxiutbildning i Sverige

Taxiutbildning i Uppsala

Klarna betalning

Licens Trafikskola i Uppsala är en välutbildad trafikskola i Uppsala med många år av erfarenhet, här på Licens Trafikskola är vårat mål att erbjuda så mycket som möjligt för det billigaste priset. Vi erbjuder Taxiutbildning i Uppsala, för att kunna köra taxi yrkesmässigt krävs det att man har taxiförarlegitimation. För att få godkänt på taxiförarlegitimationen krävs det att du får godkänt på ett teoretiskt prov som är två delar samt ett körprov. För att få taxiförarlegitimationen finns det två krav, att du har fyllt 21 år och att du har haft B körkort i minst 2 år eller ha haft D körkort.

För att ta taxi legitimation finns det två teoretiska prov du ska utföra, delprov 1 är lagstiftning, på den kommer det finnas 3 digitala kurstillfällen varje tillfälle är 1,5 timme lång, delprov 2 är säkerhet och beteende, på delprov två finns det också 3 kurstillfällen varje tillfälle är 1,5 timme lång. Efter kurstillfällena kommer du kunna utföra dina teoretiska prov.

Delprov 1 är 50 frågor och du måste få 34/46 för att få godkänt på 50 minuter. Delprov 2 är 70 frågor och du måste få 48/56 för att få godkänt. Efter att du har utfört ett prov har du 6 månader till att klara det andra. Efter att du är klar med båda proven har du 3 år till att klara körprovet.

Alla kurser i Taxiutbildningen är digitala via Zoom.

GLÖM INTE ID HANDLING TILL KURSEN

Taxiutbildnings material:

För att kunna ta körkort för taxiutbildningen är det viktigt med bra material därför rekommenderar vi att när ni bokar taxiutbildningnen beställer ni även taxiförarlegitimation boken. Boken hjälper dig också från början av din resa med taxiförarlegitimation ända till att du har gjort körprovet och fått godkänt. Taxiförarlegitimation boken guidar dig också genom din resa till exempel med tips på vad du ska göra som nästa steg. Boken är även viktig som repetition efter och innan varje kurstillfälle då det hjälper dig att lära dig allting som du ska kunna för delproven.

Detta leder till att du kan spara massvis med pengar och tid. Hur? Jo när u repeterar innan och efter varje kurstillfälle, då lär du dig allting snabbare och då sparar du tid och du lär dig allting bättre du behöver du inte slösa pengar på att göra flera delprov eftersom att du fick underkänt och då sparar du pengar.

Vi på Licens Trafikskola Uppsala rekommenderar den här boken starkt till alla som ska ta taxiförarlegitimation.

Taxiutbildning digitalt via Zoom

Boka Taxiutbildningen

Ta information om taxiutbildningen, sedan kan du boka en plats. Boka den tiden som passar för dig.  Du kan även beställa material för att göra det lättare för dig i taxiförararutbildningen.

Efter att du har bokat en plats till taxiutbildningen kan du betala, du väljer själv vilken betalningsmetod du vill betala med. Du ska betala i förväg alltså innan kursen ska betalningen vara gjord.

Digital taxiutbildning

Efter betalningen är gjord är du välkommen till den digitala kurstillfällena. Vi skickar ut länken innan kursstarten.

Efter kursen

Efter kurstillfällena borde du vara redo till att ta delproven (ifall du även pluggar på egen hand).

Vanliga frågor angående taxiutbildning:

Den första delen är lagstiftning och den andra delen är säkerhet och beteende varje del har 3 kurstillfällen sammanlagt blir det 6 kurstillfällen.

Ja, det är väldigt viktigt med material.

Material sparar både pengar och tid. Därför rekommenderar vi starkt att du ska köpa Taxiförarlegitimation boken so m hjälper dig hela vägen tills att du får körkort.