Boka körlektioner Uppsala med Licens Trafikskola Uppsala

Körlektion Uppsala | Trafikskola Uppsala

Licens Trafikskola i Uppsala är en välutbildad trafikskola i Uppsala med många år av erfarenhet, här på Licens Trafikskola är vårat mål att erbjuda så mycket som möjligt för det billigaste priset.

Vi erbjuder körlektioner i Uppsala, körlektionerna kan komma i olika paket och med olika antal körlektioner i varje paket. Vi har paket som körpaket då det endast är körlektioner i det paketet, intensivkurs där en del av paketet består av körlektioner och paket som har fem dubbelkörlektioner. Varje dubbelkörlektion är 80 minuter lång.

Vi erbjuder olika antal körlektioner i varje paket beroende på hur många du är i behov av. Det bästa sättet till ett körkort snabbt och billigt är att köra med en trafikskola, och det är det vi här på Licens Trafikskola erbjuder.

Körlektionerna kommer du att ha med våra välutbildade och långt erfarna trafiklärare. Våra trafiklärare är pedagogiska, lugna, hjälpsamma, snälla och tålmodiga. Med Licens Trafikskola erbjuder vi alltid 80 minuters körlektioner då det är det bästa för både läraren och eleven, eleven blir inte stressad då den har mycket tid på sig och läraren hinner lära ut utan att det blir jobbigt och stressande vilket bildar den perfekta inlärningen.

Inom din körning med Licens Trafikskola kommer vi gå igenom alla de 15 momenten, ifall du har kört förut kommer vi att börja vart dina svagheter är och sedan arbeta upp. Ifall du inte är säker på hur många körlektioner du behöver rekommenderar vi att du tar en testlektion, en testlektion är som ett test då läraren bedömer din körning och sedan berättar hur många körlektioner du är i behov av.

Ett tips för att inte behöva boka många körlektioner är att ha bra material som kan hjälpa dig förbereda till din kommande lektion men även repetera det du har gjort under din lektion. Det hjälper dig att lära dig snabbare och slipper slösa flera lektioner på ett och samma moment. Därför rekommenderar vi alltid en blandning av körning och material.

Körlektioner Uppsala med böcker | Körskola Uppsala

Material till din körning är ett av de bästa sätten för att få körkort och få det billigt. När du övningskör rekommenderar vi att du ska ta hjälpa av material.

Det är bra att efter varje lektion gå igenom det momentet du och din trafiklärare har jobbat på så att du får repetera det du har gjort. Det hjälper dig att lära dig det momentet utan att behöva lägga mer tid och pengar på det. Det är även bra att använda böckerna till att förbereda sig för sin kommande lektion så att du är redo för den.

Böckerna förklarar även varje moment i detalj, det finns även korta klipp som visar varje moment. En av de böckerna vi rekommenderar är körhäftet då det är en bra bok som förklarar allt från början med körningen till slutet.
Men vi har även andra böcker som är mer inriktade i ett eller några områden i körningen med väldigt detaljerad beskrivning.

Ifall du är intresserad över att ta körkort snabbt och billigt ta då en titt över vår webbshop och kolla vilka böcker som passar just för dig och din körnivå, ifall du är osäker på vad vilka böcker du ska köpa som passar för dig, är du välkommen att maila eller ringa oss så kan vi tipsa dig för vilka böcker som passar för dig.

steg för steg

Boka Körlektioner

Ta information om körlektionerna och sedan bestäm antalet körlektioner du vill ha sen kollar du med oss och ser ifall tiderna passar. Ifall du vill ta körkortet billigt och smidigt rekommenderar vi även att du köper böcker till din körning. Böckerna kan du köpa i vår webbshop.

Betala

Efter att du har tagit information angående körlektionerna och bokat tiderna ska du betala för dem. Du bestämmer själv vilken betalningsmetod du vill använda. Betalningen ska ske i förskott alltså innan körlektionerna påbörjas.

Övningskör

Efter att du har betalt för dina körlektioner kan du börja övningsköra med din trafiklärare. Du kommer till trafikskolan på de tider du har bokat för körlektionerna. Varje körlektion är 80 minuter lång.

Uppkörning

Efter att du och din lärare har gått igenom alla de 15 momenten i din körning kan du boka en uppkörning. Ifall du har förberett dig bra och lärt dig alla de 15 momenten finns det en stor chans att du får godkänt.

Vanliga frågor angående körlektion i Uppsala

Körskola Uppsala

Körlektioner i Uppsala, samarbete med www.licensetrafikskola.se