Betala med klarna

Hos oss kan du betala smidigt med klarna!

Risk 1 och 2 Uppsala

Riskettan och Risktvåan Uppsala

Vi erbjuder risk 1 och 2 Uppsala. I Uppsala erbjuder vi riskettan och risktvåan Uppsala. kurser kan även bli kallade för riskutbildningar. Dessa riskutbildningar är obligatoriska för att ta körkort, innan du kan göra kunskapsprovet och körprovet måste du ha utfört båda riskutbildningarna.

Riskettan är den teoretiska delen, det är en kurs om risker i trafiken som, alkohol och droger, rattfylleri, körning på hög hastighet och brist på sömn. Riskettan kursen är 3 timmar lång.

Risktvåan även kallad halkbana. Risktvåan är den praktiska delen. Den omfattar säkerhet, körning med olika hastigheter och körning under särskilda förhållanden. Risktvåan är 3 timmar lång och sedan 30 minuter körning till halkbanan och 30 minuter körning tillbaka.

Denna combo är även bra ifall du har ditt kunskapsprov inom några dagar och måste få riskutbildningarna överklarat då kan du utföra både på samma dag. Boka Riskettan och Risktvåan under samma dag i Uppsala med Licens Trafikskola.

Boka Risk 1 & Risk 2

Ta information om riskettan & risktvåan (combo) sedan boka en tid som passar.

Efter att du har bokat en för Riskettan & Risktvåan ska du betala för den. DU väljer själv vilken betalningsmetod du vill betala med.

Risk 1 & Risk 2

Efter att du har betalt för riskettan & risktvåan är du välkommen till trafikskolan. Du kan alltingen börja med riskettan först eller risktvåan först. Hela combon tar ungefär sju timmar.

Efter Risk 1 & Risk 2

Efter riskettan & risktvåan kommer vi att rapportera ditt namn till transportstyrelsen och det gäller i 5 år.

Vanliga frågor angående Riskutbildning del 1 och 2

Material är viktigt när du ska ta körkort är att det sparar pengar men även pengar. Hur det sparar är att du kan läsa igenom alla moment som du ska kunna för att repetera och förbereda dig inför din nästa körlektion.
Det finns även korta klipp om hur du ska utföra varje moment.

Riskettan tar ungefär 3 timmar och risktvåan tar ungefär 4 timmar, sammanlagt blir det 7 timmar.

Riskettan och risktvåan är giltig i 5 år.

Efter riskettan och risktvåan kommer vi att rapportera ditt namn till transportstyrelsen. Du kommer även att få en present av oss som du kan använda till att köpa körlektioner, boka kurser eller beställa material.

Risk 1 och 2 Uppsala

körskola Uppsala samarbete med www.licensetrafikskola.se