Taxiåkare digitalt via Zoom

Tillgängliga tider för taxiåkare digitalt i Sverige

(Klicka på tiden du vill boka)

Taxiåkare digitalt i SVerige

Taxiåkare i Uppsala

Klarna betalning

Licens Trafikskola i Uppsala är en välutbildad trafikskola i Uppsala med många år av erfarenhet, här på Licens Trafikskola är vårat mål att erbjuda så mycket som möjligt för det billigaste priset. Vi erbjuder Taxiåkare digitalt via Zoom, för att kunna äga ett taxiföretag krävs det att du utför fyra teoretiska prov och ett körprov. De teoretiska proven är: delprov 1 teknisk normer (trafiksäkerhet), delprov 2 rättsregler, delprov 3 företagsekonomi och delprov 4 fallstudier. Sedan för att få taxiåkare legitimationen krävs det även att du sedan gör ett körprov.

För att få taxiåkare legitimationen finns det fyra teoretiska prov som du ska utföra. Delprov 1 har tre kurstillfällen varje kurstillfälle kommer att vara 1,5 timme. Delprov 2 kommer även att vara tre kurstillfällen. Delprov 3 kommer också att vara tre kurstillfällen och samma sak med delprov 4. Alltså kommer varje (ämne) i delproven vara 3 kurstillfällen.

Delprov 1,2,3 kommer vara 23 frågor och det krävs att du får 12/20 för att du ska få godkänt oh du har 45 minuter på dig. Delprov 4 kommer vara 20 frågor och det krävs 9/15 för att få godkänt och du har 120 minuter på dig. Du har sex månader till att utföra ett prov efter det andra efter det måste du göra om det. Efter alla delprov ska du utföra körprov.

Alla kurser i Taxiåkarutbildningen är digitala via Zoom.

GLÖM INTE ID HANDLING TILL KURSEN

Taxiåkare digitalt via Zoom

steg för steg

Boka Taxiåkare

Ta information om taxiåkare, sedan kan du boka en plats. Boka den tiden som passar för dig.  Du kan även beställa material för att göra det lättare för dig i taxiförararutbildningen.

Betala

Efter att du har bokat en plats till taxiåkaren kan du betala, du väljer själv vilken betalningsmetod du vill betala med. Du ska betala i förväg alltså innan kursen ska betalningen vara gjord.

Digital taxiåkaren

Efter betalningen är gjord är du välkommen till den digitala kurstillfällena. Vi skickar ut länken innan kursstarten.

Efter kursen

Efter kurstillfällena borde du vara redo till att ta delproven (ifall du även pluggar på egen hand).

Vanliga frågor angående taxiåkare i Sverige:

Nej, för att ta taxiåkare kursen behöver du inte ha taxiförarlegitimation.

Totalt med alla delprov (ämnen) kommer det att vara 12 kurstillfällen varje kurstillfälle är du 1,5 timmar långt.