Betala med klarna

Hos oss kan du betala smidigt med klarna!

Tillgängliga tider för Halkbana Uppsala |Trafikskola Uppsala

Betala för Risktvåan Uppsala online billigare, smidigt och lätt eller betala för Halkbana Uppsala senare med en faktura avgift.

Risktvåan i Uppsala
Risktvåan Uppsala
Risk 2 i Uppsala
Riskutbildning del 2 i Uppsala
Riskutbildning del 2 Uppsala
Halkbana i Uppsala

Risktvåan Uppsala | Trafikskola Uppsala

Vi erbjuder risktvåan i Uppsala, risktvåan kallas även för halkbana Uppsala och riskutbildning del 2. Risktvåan är giltig i 5 år från kursdatumet. Halkbanan är den andra delen av de två obligatoriska riskdelarna.

Hela syftet med risktvåan är att eleven ska kunna köra på olika hastigheter, säkerheten och körning under särskilda förhållanden. När du kör på olika hastigheter sedan ska tvärbromsa övar du till när du kör på is vilket ät väldigt användbart för att förhindra olyckor i trafiken.

Hur halkbanan går till är att du först kommer till trafikskolan sedan ska du åka med en minibuss till halkbanan där ni kommer att utföra körningen. Halkbanan är 3 timmar lång och sedan ska ni åka 30 minuter dit och 30 minuter tillbaka då blir det totalt 4 timmar.

För att få godkänt på risktvåan måste du kunna köra. Ett tips är att du kommer till trafikskolan och bokar en körlektion, sedan i slutet av körlektionen frågar du läraren ifall du är redo för risktvåan eller inte.

Det gör att du inte slösar pengar på att du misslyckas på risktvåan. Ett annat tips är att du beställer böcker så att du kan läsa på momenten så att du själv ska veta ifall du är redo eller inte. Alltså medans du läser känner du ifall du är redo för risktvåan. Boka Halkbana i Uppsala idag med Licens Trafikskola Uppsala.

Ifall du är intresserad av att köpa böcker kan du gå in i vår webbshop och se vilka böcker som passar för dina behov.

GLÖM INTE ATT TA MED ID HANDLING!

Material för riskutbildning del 2 Uppsala | Trafikskola Uppsala

För att öka riskerna till att inte få underkänt på risktvåan rekommenderar vi att du köper körkortsböcker. Det hjälper dig att spara pengar genom att du kan kolla igenom alla moment och se ifall du kan det, ifall du känner att du kan det som är där är det en stor chans att du får godkänt på risktvåan.

Men ifall du inte känner att du kan allt kan du ta ett par körlektioner och även plugga i boken, sedan kan du boka risktvåan när du känner att du är redo för den.

På det sättet sparar du pengar genom att inte behöva få underkänt på risktvåan.

Ifall du är intresserad av att beställa böcker ta gärna en titt på vår webbshop och se vilka böcker som passar för dig, ifall du är osäker på vilka böcker som du är i behov av, tveka inte över att kontakta oss så hjälper vi dig att hitta rätt körkortsbok.

Uppsala halkbana

Boka Risktvåan

Ta reda på information om risktvåan och sedan boka en tid. Ifall du vill ha större chanser över att få godkänt rekommenderar vi att du beställer material som hjälper dig ta reda på ifall du är redo för risktvåan.

Efter att du har bokat en plats som passar för dig ska du betala. Du väljer själv vilken betalningsmetod du vill använda. Du ska betala i förväg alltså innan kursen.

Risktvåan

Efter att du har betalt kommer du till trafikskolan på kurstiden du har bokat, sedan kommer det en minibus som skjutsar er till halkbanan där ni kommer köra. Sedan kommer ni tillbaka till trafikskolan med minibussen.

Efter Risktvåan

Efter risktvåan kommer halkbanan att rapportera ditt namn till transportstyrelsen ifall du fick godkänt på risktvåan. Du kommer även att få en present av oss som du kan använda till att köpa körlektioner, boka kurser och köpa material.

Vanliga frågor angående risktvåan Uppsala

Ja, du behöver endast ta med dig en ID-handling.

Material är viktigt eftersom att det ökar chanserna till att du får godkänt på risktvåan och då behöver du inte betala en gång till för att göra om risktvåan.

Därför så kan material spara pengar för dig. När du köper en körkortsbok står det varje moment i detalj då kan du läsa igenom och kolla ifall du kan allt, ifall du kan allt är du förmodligen redo för risktvåan, ifall du inte känner att du kan det är du förmodligen inte redo för risktvåan.

Ifall du får godkänt på risktvåan kommer halkbanan att rapportera ditt namn till transportstyrelsen sedan är det giltigt i 5 år.

Ifall du får underkänt på risktvåan rekommenderar vi att du bokar ett par körlektioner hos en oss så att du kan arbeta på din körning och inte få underkänt igen.

Och vi rekommenderar även att du köper material medans du kör med oss så att det blir extra höga chanser till att du får godkänt.

Risk 2 Uppsala , samarbete med www.licensetrafikskola.se
riskettan