Boka mopedkurs Am-körkort du och en vän och få 500 kr rabatt!

Moped AM körkort

Moped klass 1

Klarna betalning

Licens Trafikskola i Uppsala är en välutbildad trafikskola med många år av erfarenhet, här på Licens Trafikskola är vårat mål att erbjuda så mycket som möjligt för det billigaste priset.

Vi erbjuder moped AM körkort utbildningen i Kungsängsesplanaden 14 / Uppsala. För att ta körkort för moped klass 1 finns det vissa krav du ska uppfylla, du måste ha körkortstillstånd innan själva mopeden utbildningen, du ska ha fyllt 14 år och 9 månader men du kan inte utföra kunskapsprovet ifall du är under 15 år.

Kursen är två delar, den ena delen är den teoretiska delen som är 8 timmar lång men den delas upp under två dagar, det blir 4timmar. Under den totalt 8 timmar kommer du att lära dig av de delar i moped som du ska känna till, vilka regler som gäller ute i trafiken, trafiksäkerhet, miljövänlig körning och även riskerna i trafiken. Du kommer även att få en digital teori som du kan använda till att plugga med.

Den andra delen av kursen är den praktiska delen då du kommer att få köra på landtrafik, stadstrafik och på en parkering, den praktiska delen är 4 timmar lång den uppdelas beroende på hur det går för dig i körningen.

Hela kursen är totalt 12 timmar. Efter kursen kan du få utföra ditt kunskapsprov, ifall du får godkänt på ditt kunskapsprov och får även godkänt av oss på din körning rapporterar vi ditt namn till transportstyrelsen.

Du bokar först tiden för den teoretiska delen, sedan hittar du och trafikläraren en tid som passar för körningen. Boka Am körkort Uppsala idag.

Moped kurs

steg för steg

Boka Moped utbildningen

Läs liter om moped utbildningen sedan bokar du in dig på den tid du önskar

Betala

Betala för den plats du har bokat in dig på för moped utbildningen.

Teorilektion

Efter betalningen är du välkommen till teorilektionen som är två delar.

Körning

Efter teorin kan du köra med oss i både landstrafik och stadstrafik.

Am kökort

samarbete med www.licensetrafikskola.se