Moped kurs Uppsala | Trafikskola Uppsala
(klicka på den du vill boka)

Am-körkort Uppsala | Trafikskola Uppsala

Vi erbjuder moped klass 1 kurser i Uppsala. För att ta körkort för moped klass 1 finns det vissa krav du ska uppfylla, du måste ha körkortstillstånd innan själva mopeden kursen, du ska ha fyllt 14 år och 9 månader men du kan inte utföra kunskapsprovet ifall du är under 15 år.

Moped klass 1 kursen är två delar, den ena delen är den teoretiska delen som är 8 timmar lång men den delas upp under två dagar så det blir 4 timmar varje dag under två dagar. Under den totalt 8 timmar kommer du att lära dig av de delar i moped som du ska känna till, vilka regler som gäller ute i trafiken, trafiksäkerhet, miljövänlig körning och även riskerna i trafiken. Du kommer även att få en digital teori som du kan använda till att plugga med.

Den andra delen av kursen är den praktiska delen då du kommer att få köra på landtrafik, stadstrafik och på en parkering, den praktiska delen är 4 timmar lång den uppdelas beroende på hur det går för dig i körningen med oftast är det en timme i parkeringen och tre timmar i stads och landtrafik. Under den praktiska delen kommer du att få lära dig manövrering, reglerna på landtrafik och stadstrafik.

Hela kursen är totalt 12 timmar. Efter kursen kan du få utföra ditt kunskapsprov, ifall du får godkänt på ditt kunskapsprov och får även godkänt av oss på din körning rapporterar vi ditt namn till transportstyrelsen.

För att få godkänt på din körning och ditt kunskapsprov rekommenderar vi att du beställer böcker då det hjälper dig att få godkänt på din körning, böckerna förklarar tydligt om körningen med moped i trafiken det hjälper dig förbereda dig till körningen.

Du behöver endast ta med dig en ID-handling och en lite tjock jacka. Ta en titt på vår webbshop och se vilka böcker som passar för dig. Du bokar först tiden för den teoretiska delen, sedan hittar du och trafikläraren en tid som passar för körningen.

Material för Moped kurs Uppsala | Trafikskola Uppsala

Det krävs lite för att få godkänt på sin körning till moped klass 1 kursen men ett tips vi har är att beställa några böcker som handlar just om moped klass 1, detta kan hjälpa dig med att spara en hel del med pengar och tid.

Böckerna hjälper dig att få veta hur du kör mopeden på rätt sätt och hur du ska bete dig i trafiken samt vad du ska göra. Detta kan hjälpa dig att få godkänt på körningen.

Ifall du är intresserad av att beställa böcker gå då in på vår webbshop och se vilka böcker som passar för dig. Och vi har även teori böcker ifall du är intresserad av det.

Ifall du är osäker på vilka böcker som passar för dig kontakta oss gärna så hjälper vi dig med det.

Men det ingår även en digital teori för moped klass 1.

Moped kurs Uppsala

Boka Moped kursen

Ta information om moped kursen sedan boka en tid för båda teorilektionerna. Det finns två delar av teori lektioner som är uppdelade på två dagar varje lektion är 4 timmar. Sedan hittar du och läraren en tid som passar för körningen.

Efter att du har bokat din teorilektion kommer du att betala för den du väljer själv vilken betalningsmetod du vill betala med.

Teorilektion

Efter betalningen är du välkommen till teorilektion på den tid du har bokat. Det kommer vara två tillfällen varje tillfälle är 4 timmar. Sedan bokar du och läraren en tid för körningen.

Körning

Efter att du har bokat en tid för körningen kommer du att få köra i ungefär en timme i parkeringen och tre timmar på stadstrafik och landtrafik.

Vanliga frågor angående Am-körkort Uppsala

Du måste bara ta med dig en ID-handling och en tjock jacka, du kommer få en väst, hjälm och handskar av oss innan körningen.

Du måste först boka tiden för teorilektion sedan efter teorilektionen pratar du med läraren och hittar en bra tid för körningen.

Du måste vara 14 år och nio månader för att ta mopedkursen och 15 år för att kunna göra kunskapsprovet.

Ja, för att du mopedkursen och kunna köra med oss krävs det att du har körkortstillstånd.

Körskola Uppsala

Moped körkort Uppsala , körskola Uppsala , samarbete med www.licensetrafikskola.se