Betala med klarna

Hos oss kan du betala smidigt med klarna!

Risk 1 och 2 Uppsala

Riskettan och risktvåan Uppsala

Tillgängliga tider för Risk 1 och 2 Uppsala | Trafikskola Uppsala
Betala för Riskettan & Risktvåan i Uppsala online billigare, smidigt och lätt eller betala för Riskettan & Risktvåan i Uppsala senare med en faktura avgift.

Riskettan och Risktvåan Uppsala | Trafikskola Uppsala

Vi erbjuder risk 1 och 2 Uppsala. Dessa kurser kan även bli kallade för riskutbildningar. Dessa riskutbildningar är obligatoriska för att ta körkort, alltså innan du kan göra kunskapsprovet och körprovet måste du ha utfört båda riskutbildningarna.

Riskettan är den teoretiska delen, det är en kurs om risker i trafiken som, alkohol och droger, rattfylleri, körning på hög hastighet och brist på sömn. Hela syftet med riskettan kursen är att du ska veta vilka risker det finns i trafiken, och hur du kan försöka förhindra de. Riskettan kursen är 3 timmar lång.

Risktvåan är även kallad för halkbana. Risktvåan är den praktiska delen av riskutbildningen. Den omfattar säkerhet, körning med olika hastigheter och körning under särskilda förhållanden. Risktvåan är 3 timmar lång och sedan 30 minuter körning till halkbanan och 30 minuter körning tillbaka, då blir det totalt 4 timmar.

Hela combon är då totalt 7 timmar lång. Meningen med denna combo är att du ska få klara av både riskutbildningarna på samma dag så att det inte behöver delas upp på olika dagar, då minskar det stressen över att tänka på att du måste bli klar med riskutbildningarna.

Denna combo är även bra ifall du har ditt kunskapsprov inom några dagar och måste få riskutbildningarna överklarat då kan du utföra både på samma dag. För att bli godkänt på risktvåan rekommenderar vi att du beställer material då du kan gå igenom momenten för att få godkänt.

Material för risk 1 och 2 Uppsala | Licens Trafikskola Uppsala

På vägen till körkort finns det vissa punkter som kan hjälpa till med att få körkortet snabbare och billigare. Ifall du tänker på att boka riskettan och risktvåan är du förmodligen på resan till ett körkort.

Några tips är att du alltid ska ha bra material, vad som menas med det är att du ska ha böcker som hjälper dig repetera och förbereda dig till dina kommande körlektioner. Det gör så att du lär dig fortare och inte behöver spendera flera lektioner på ett och samma moment, alltså så sparar det både din tid och dina pengar.

Vi har många olika böcker som du kan välja mellan, en av våra favoriter är körhäftet då den förklarar alla de 15 momenten som vi arbetar med. Det finns även korta klipp som förklarar och visar hur du ska utföra momenten.

Men vi har även böcker som är mer inriktade i ett moment. Ifall du är intresserad av att beställa material men är inte säker på vilka böcker söm passar för dig hör då av dig till oss så hittar vi den perfekta boken för dig.

Ta en titt på vår webbshop och se vad som passar för dig. Ett annat tips är att köra med en trafikskola, det gör att din körning kommer bli enklare då du kör med våra välutbildade och erfarna lärare.

Boka Risk 1 & Risk 2

Ta information om riskettan & risktvåan (combo) sedan boka en tid som passar . Ifall du vill ta ditt B-körkort snabbt och billigt rekommenderar vi att du ska köpa hjälpande material.

Efter att du har bokat en för Riskettan & Risktvåan ska du betala för den. DU väljer själv vilken betalningsmetod du vill betala med.

Risk 1 & Risk 2

Efter att du har betalt för riskettan & risktvåan är du välkommen till trafikskolan. Du kan alltingen börja med riskettan först eller risktvåan först. Hela combon tar ungefär sju timmar.

Efter Risk 1 & Risk 2

Efter riskettan & risktvåan kommer du att få en present av oss, den kan du använda till att köpa körlektioner, kurser eller material. Vi kommer även att rapportera ditt namn till transportstyrelsen och det gäller i 5 år.

Vanliga frågor angående Riskettan och Risktvåan Uppsala

Material är viktigt när du ska ta körkort är att det sparar pengar men även pengar. Hur det sparar är att du kan läsa igenom alla moment som du ska kunna för att repetera och förbereda dig inför din nästa körlektion.
Det finns även korta klipp om hur du ska utföra varje moment.

Riskettan tar ungefär 3 timmar och risktvåan tar ungefär 4 timmar, sammanlagt blir det 7 timmar.

Riskettan och risktvåan är giltig i 5 år.

Efter riskettan och risktvåan kommer vi att rapportera ditt namn till transportstyrelsen. Du kommer även att få en present av oss som du kan använda till att köpa körlektioner, boka kurser eller beställa material.

Risk 1 och 2 Uppsala , körskola Uppsala samarbete med www.licensetrafikskola.se
boka riskettan eller risktvåan